سوالات حقوقی تجاوز جنسی از وکیل پایه یک تهران

بررسی و آموزش مفاهیم مهم و پربرخورد حقوقی کشور

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 322
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : وکیل 23
شنبه 13 دی 1398

پرسش :

پسری هستم با 21 سال سن که چندوقت پیش از من به جرم آدم ربایی و لواط شکایت شد در صورتی که من اصلا از این موضوع با خبر هم نبودم . از آگاهی برای من احضاریه آمد و به آگاهی مراجعه کردم . در هنگام اعتراف واقعیت را گفتم که واقعا از این ماجرا با خبر نیستم . در حال حاضر پرونده در دست بازپرس دادگاه قرار دارد .

بازپرس شاکی را برای پزشکی قانونی فرستاده است اما شاکی جواب پزشکی قانونی را به دادگاه تحویل نداده است . برای من نیز احضاریه ای آمده که از من خواسته تا به بازپرسی مراجعه کنم . با توجه به اینکه در پرونده هیچگونه دلیل و مدرکی مبنی بر گناه کار بودن من وجود ندارد ، آیا گناهکار شناخته خواهم شد ؟ چگونه می توانم ثابت کنم که بی گناهم ؟

پاسخ وکیل پایه یک کیفری :

با استناد به گفته های شما ، اگر واقعا چیزی در پرونده وجود نداشته باشد تا زمانی که شما اقرار نکنید چون دلیلی در پرونده وجود ندارد ، گناهکار بودن شما اثبات نمی شود و تبرئه خواهید شد .

 

پرسش :

دختری 20 ساله هستم . سوال من این است که آیا کسی که مورد تجاوز واقع شده است ، امکان ازدواج در آینده را دارد ؟ آیا در صورت امکان عقد نکاح می بایست به طرف مقابل این مسئله را توضیح داد یا خیر ؟

پاسخ مشاور حقوقی :

بله کسی که قربانی تجاوز شده است ، می تواند ازدواج کند و تجاوز خللی در ازدواج او ایجاد نمی کند .

برای سوال دوم شما نیز باید بگویم که با توجه به اینکه دوشیزه یا دختر باکره به دختری گفته می شود که دارای پره بکارت باشد ، در صورت عدم وجود پرده ی بکارت می بایستی واضح و صریح به پسر این موضوع را بگویید و حتی پیشنهاد می شود که از او امضاء نیز بگیرید .

 

 

پرسش :

شخصی با دختر 17 ساله ی من دوست شده و زمانی که خانه خالی بوده است ، دخترم را به خانه برده و مشروب را به ماده ای آغشته کرده و به دخترم نوشانده است . دخترم پس از نوشیدن آن ، بیهوش شده و اختیار خود را ازدست داده و در این حالت ، پسر به او تجاوز کرده و او را مقابل خانه ی مادربزرگ دخترم رها کرده است .

به طوریکه ما او را بیهوش در جلوی در خانه ی مادرم پیدا کردیم . او را به بیمارستان منتقل کرده و نامه ای از پزشکی قانونی مبتنی بر تجاوز به زور دریافت کردیم و شکایتی تنظیم نمودیم .

پسر را دستگیر کرده اند ولی چیزی را گردن نمی گیرد و می گوید اطلاعی از این موضوع ندارد . البته تمامی شواهد و مدارک موجود در پرونده ، علیه اوست . وضعیت دختر من چه خواهد شد ؟ آیا از نظر قاضی چون در حالت مستی این اتفاق افتاده ، تجاوز به حساب می آید یا رابطه نامشروع در نظر گرفته می شود ؟

پاسخ وکیل دادگستری غرب :

اگر اثبات گردد که فرد قصد تجاوز داشته است ، تجاوز در نظر گرفته می شود . اما باید بدانید که قاضی به نکات زیادی از جمله سن دختر و سن پسر ، مدت زمان رابطه ی میان آن دو ، سوء پیشینه فرد متهم و شهادت شهود و مدارک موجود توجه خواهد نمود .

پیشنهاد ما به شما این است ، در صورتی که وثیقه سنگین یا قرار بازداشت موقت برای او صادر نگردیده است ، پرونده را به شکل جدی تری پیگیری نمایید و از یک وکیل خبره بخواهید تا در این پرونده همراهی تان نماید .

 

پرسش :

چند ماه پیش مورد تجاوز پسری قرار گرفتم که از او فقط یک اکانت اینستاگرام می شناسم که تمام چت های ما مدارک همان تجاوز هستند . از او شکایت کردم . آی دی و عکس پروفایل اینستاگرامش را عوض کرد و بدون درنگ پیجی فیک با همان نام و آی دی ساخت و همان عکس را روی پروفایلش قرار داد . پس از دو روز نیز اکانت فیک را پاک نمود .

اکنون در دادگاه مدعی است که چت هایی که به عنوان مدرک ارائه کرده ام ساختگی و جعلی است . آیا با رجوع به پلیس فتا می توانم صحت چت های موجود را ثابت کنم و آن ها به من کمکی خواهند کرد ؟

پاسخ وکیل پایه یک آنلاین :

با توجه به این که شما این چت ها را هنوز دارید ، نیازی به نگرانی نخواهد بود اگر در پیج او همچنان این چت ها وجود داشته باشند .



:: موضوعات مرتبط: دعاوی کیفری , ,
:: برچسب‌ها: وکیل پایه یک تهران , وکیل پایه یک کیفری , وکیل کیفری تهران , وکیل پایه یک دادگستری ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
راه کاری های حقوقی جهت رفع تصرف توسط وکیل پایه یک دادگستری
دستور العمل‌های آپارتمان نشینی از دیدگاه قانون و حقوق
نکات حقوقی وتفاوت مال منقول و غیر منقول
علت ممنوع الخروجی برخی افراد از نگاه وکیل پایه یک
حق توکیل به غیر از زبان وکیل پایه یک مرد
تفاوت چک حقوقی و چک کیفری از نظر وکیل پایه یک تهران
پولشویی از دیدگاه مشاور حقوقی
تخلیه ملک استیجاری از دیدگاه وکیل پایه یک شرق
پرسش و پاسخ حقوقی از مشاور حقوقی
مجازات تهدید به بیان وکیل دادگستری تهران
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
گروه وكلاي آسايش گستران با در اختيار داشتن كادري گسترده از وكلاي پايه يك و قضات بازنشسته و اساتيد دانشگاهي در سراسر ايران و كشورهاي زيادي ميتوانند تامين كننده آسايش حقوقي شما هموطنان ارجمند باشند . هسته مركزي حقوقي موسسه آسايش گستران در سه كميسيون حقوقي ، كيفري و خانواده انجام وظيفه مينمايند ، به نحوي كه پرونده هاي ارجاعي ، در كميسيون مريوطه مطرح و پس از تعيين استراتژي ، توسط وكلاي مربوطه پيگيري ميشود و در تمام مراحل قضايي پرونده توسط مسئولين كميسيون بر حسن جريان امور نظارت ميشود .
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مرکز معتبر مشاوره حقوقی و آدرس noloasayesh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.